"Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością mogą mieć problem w zrozumieniu sytuacji panującej na świecie, związanej z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2." Poniżej przedstawiamy fragment z poradnika MEn na temat kształcenia na odległość dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (orzeczeniami).
Drodzy rodzice, brak bezpośredniego specjalistycznego wsparcia nie musi oznaczać braku rozwoju dla dzieci z wczesnym wspomaganiem czy rewalidacją. Nasi specjaliści przesyłają Państwu poprzez komunikator na iPrzedszkolu propozycje zabaw z dziećmi wspierające ich rozwój. Poniżej zamieszczamy fragment z poradnika MEN w sprawie realizacji kształcenia na odległość.
Próbowanie to zawsze pierwszy krok do jedzenia. Ale jak zachęcić dzieci do próbowania?
Próbowanie to zawsze pierwszy krok do jedzenia. Ale jak zachęcić dzieci do próbowania?
Próbowanie to zawsze pierwszy krok do jedzenia. Ale jak zachęcić dzieci do próbowania?
INFORMACJA DLA KLIENTÓW ZESPOŁU PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNYCH W GORZOWIE WLKP.
Dyrektor Poradni przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków:
poniedziałek 1300 -1400 z-ca dyrektora mgr Ewa Pahl gab. 18 I p.
środa 14 30 -15 30 z-ca dyrektora mgr Iwona Szpakowska gab. 18 I p.
piątek 10 00 -1100 Dyrektor mgr Anna Mikołajczak gab. 24 I p.
Chyba najtrudniejszym aspektem rodzicielstwa jest panowanie nad własnymi emocjami. Czasami zachowanie dziecka powoduje, że mamy ochotę krzyczeć ze złości. Można ulec emocjom, wykrzyczeć się, a potem zmierzyć się z poczuciem winy, lub oprzeć się chęci wykrzyczenia i wyciszyć. Innymi słowy można eskalować nerwową atmosferę lub spróbować zachować spokój i opanować sytuację.
Sposób, w jaki dziecko trzyma ołówek czy kredkę jest wbrew pozorom ważnym wyznacznikiem jego rozwoju. Istnieją trzy prawidłowe chwyty ołówka, choć tak naprawdę są to trzy wersje tego samego sposobu trzymania.
Często słyszy się rozmowy dwóch mam: „Mój syn ma już trzy latka i nic nie mówi!”. Na co najczęstszą odpowiedzią jest: „Nie martw się chłopcy tak mają, oni zaczynają mówić później”. Bardzo często spotykam się z tym stwierdzeniem, że „chłopcy zaczynają mówić później” bądź, że: „dziecko do trzeciego roku życia nie musi mówić”.
Nie wiesz, jakie korzyści daje przedszkole Twojemu dziecku i Tobie?
Zastanawiasz się, czy warto zaprowadzić tam kilkuletniego malucha? Dzisiejszy artykuł rozwieje Twoje wątpliwości.